bollsparkning på en äng, med nio spelare!


I fredags var det inflyttningsfest och med hela lägenheten fylld av nya ansikten lyckades vi göra kvällen riktigt trevlig.
Med tanke på att klockan skulle ringa runt 8 dagen efter, och jag då även skulle sätta mig bakom ratten blev det en lugn kväll för min del.

Riktigt kul att träffa Linnéa igen.


Klockan ringde som sagt och det var bara att stiga upp och plocka fram fotbollsskorna. Brummade ner till Trönninge med Kittan som kartläsare och vi lyckades nästan hitta rätt direkt.

Vi var 11 spelare som satt och drog massa minnen medan benskydden drogs på. Yes, 11 spelare.. lät väl sådär lagom stabilt. Med tanke på att vi var ute på landet kunde vi inte räkna med att planen och omklädningsrummet var på samma ställe.

Ombytta och klara hoppade vi alltså in i bilarna och körde en bit innan vi var framme vid planen. Nej allvarligt talat, vi kan inte kalla det för fotbollsplan. Äng är rätt ord.

Vi hade ingen avbytare och vi skulle lira i 90 minuter på en äng! Klockrent.

Eftersom det var en tråkig match så hoppar jag att skriva något om den. Kan bara nämna att vi till slut bara var nio spelare på planen från vår sida då Fia fått sig en rejäl smäll och mina ben inte ville hålla hela matchen.

Slutade med 4-0 till Trönninge.

Vi garvade ganska gott åt situationen trots allt.

Kommentarer
Postat av: Kittan

Jesus vilken match ja. Men alltid lika trevligt att åka bil med dig Palex =)

2009-03-23 @ 22:37:30
URL: http://kittans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0