fotbollstankar


Onsdag, 18 november.

Som jag har längtat efter onsdag kväll. Snart väntar haverdalshallen och jag ska få lira boll igen. YES!

Tog på mig fotbollsskorna för första gången då jag var närmare 6 år, och tar än idag på mig dom då och då. Det har varit en stor del av mitt liv under min uppväxt och jag har fått lära känna underbara människor under fotbollsåren.

Det fanns en tid då jag kunde trixa och trolla bort varenda en på planen. Det är många, många år sedan nu. Det var när jag fortfarande spelade i Getinge IF och mitt dåvarande lag vann de flesta guldmedaljer som gick att vinna. Det var träning, matcher, turneringar. Det var fotboll överallt. Vi var ett grymt gäng som hängde tillsammans och hade fruktansvärt roligt ihop.

År 2003 började jag spela i HIK.
Där är jag än idag. Underbar förening, underbara tränare, men framförallt ett underbar team. Alla goda ord till HIK. Verkligen.

Jag älskade det. Att få lira ute på planen var det bästa jag visste. Jag missade inte en träning, inte en match.

Men så kom de där förbaskade åren då någon blev skadad, någon la skorna på hyllan, någon flyttade. You name it. Vi var inget lag längre. Sammanhållningen som varit så jäkla tajt fanns inte längre. Den var som bortblåst!


För 3 år sedan fick jag problem med benhinnorna vilket jag då inte hade en aning om vad det innebar. Det vet jag nu. Jag har så många gånger försökt ignorera smärtan, så många gånger försökt gå ut och köra ändå. Men det går inte. Det går inte att ignorera. Följderna av att jag ignorerade smärtan innebar att jag knappt kunde gå dagen efter. Men jag ville ju så gärna. Förbaskade benhinnor!

Ni anar inte hur många gånger jag svurit, hur många gånger jag varit nära till gråt för att jag så himla gärna har velat gå ut på de där gröna gräset och känna på bollen.


En ny säsong väntar åter på oss
och jag har inte tagit något beslut än. Och tänker inte göra det än heller. Tanken på att lämna mina damer och lägga skorna på hyllan känns så fruktansvärt avlägset samtidigt som det känns rätt. Hur tar man ett beslut om man varken vet ut eller in?


Kommentarer
Postat av: Anna

Ett brustet fotbollshjärta är vad det är.

2009-11-19 @ 09:37:35
URL: http://www.annasofiajonsson.com
Postat av: c

inte spelat fotboll sedan 2006 och det var bara en månad sedan jag slängde fotbollsskorna i tunnan. uff! lek så länge det går :) det är livet!

2009-11-19 @ 11:14:52
URL: http://camillasundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0