bra drag på Tranevall





I går var det fotbollsfest på schemat. Herrarna hade avslutning för säsongen och damerna var inbjudna. Det hela började på Vibäcksvägen runt 19-tiden (20-tiden för en del) där Camilla hade ordnat drinkbord och andra godsaker. Jag högg in direkt och började blanda piggelindrinkar för fulla muggar i väntan på att plattången skulle bli varm. Glasen fylldes på efter hand och likaså jag...

När vi alla fyra var samlade började det babblas till höger och vänster om förr, nu och sen. Allt i sin ordning helt enkelt. Tiden rann på bra, nästan för bra, där vi satt och slängde ur oss saker från sanning och konsekvens samtidigt som musiken dunkade på i bakgrunden.

Dax att kila ner till Tranevall. Väl där möttes vi av ett hav med fulla män i alla åldrar. typ. De enda som verkade nyktra på stället var lagets juniorer som satt och skålade med Coca cola i ett av hörnen. Nu vet ni vad ni har att vänta, grabbar.

Det blev snicksnackande, dans, lite mer alkohol, häng ute på altanen, lagsånger, hetsdrickande och allt annat som hör till en lagfest. Vips stod taxin och tutade på parkeringen och det var bara att ta sina ludna och hoppa in i första bästa bil.

Kvällen fortsatte inne på ett gungande tre hjärtan med många favoriter. Som vanligt stänger portarna igen 02.00 och det var bara att roa sig så gott det gick innan jag bokstavligt talat fick sätta turbo i klackarna och springa ifatt bussen. Vilken jävla tur att de där sekunderna var på min sida.

Väl hemma deckade jag lika snabbt som lampan. ZzZzZ...

Kommentarer
Postat av: Anna

"Som vanligt stänger portarna igen 02.00 och det var bara att roa sig så gott det gick innan jag bokstavligt talat fick sätta turbo i klackarna och springa ifatt bussen. " haha, jag älskar dig Karlsson! :D

2009-10-25 @ 23:34:08
URL: http://www.annasofiajonsson.com
Postat av: camilla

tänkte kommentera exakt samma mening. underbart!

2009-10-26 @ 01:09:05
Postat av: Anonym

Vem vad som skulle informera damerna om att dom vad bjudna?

2009-10-26 @ 16:08:40
Postat av: A

inte var det då jag i alla fall. Det är väl herrarnas uppgift antar jag!

2009-10-26 @ 19:22:12
Postat av: Anonym

Så dom damer som visste om det kunde inte informera vidare?

2009-10-27 @ 17:46:58
Postat av: A

Vem är det som frågar? Stå för vad du säger

2009-10-27 @ 18:19:36
Postat av: Hanna

Förlåt jag visst inte att mitt namn inte syntes! Jag står för vad jag säger!

2009-10-28 @ 12:56:52
Postat av: A

hallå där. Hela damlaget var inte inbjudet, som jag kanske skrev, det var mer en kommentar på fyllan från en i herrlaget att "vi har avslutning nästa lördag, kom förbi om du inte har något bättre för dig. Ta med ett par vänner" Mycket mer än så va det inte. =)

2009-10-28 @ 15:06:29
Postat av: Hanna

jaha ok, stod inte så i inlägget men då vet jag. tråkigt att man inte blev med bjuden.

2009-10-28 @ 17:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0