Blindtarmen i behåll.


PUH. Igår var en jobbig dag.

Att hänga inne på akuten i sex hela timmar kan vara det tråkigaste och jobbigaste jag gjort på länge. Särskilt med en smärta i högra delen av magen som inte riktigt var hanterbar. Blindtarmen tänker ni. Blindtarmen tänkte jag. Blindtarmen tänkte läkarna.

Läkare hit. Prover dit. Frågor hit. Väntan. Undersökningar. Ännu mer väntan...

Under denna förbaskade väntan hann både jag och smärtan lägga av. Jag var trött och jag var hungrig och ville mest av allt bara åka hem. När jag då fick en läkare som jag inte förstod ett skit av vad han sa tappade jag orken ytterligare.

Tur att jag hade mamma bredvid mig. Hon känner varende kotte i det där sjuka huset och vet precis hur allt går till. Det kändes tryggt.

För att göra en lång historia kort:

Provsvaren kom till slut. Jag fick åka hem med min blindtarm och kunde äntligen pusta ut. Däremot upptäcktes en urinvägsinfektion som jag nu knaprar piller emot.


Jag är inte riktigt hundra just nu. Men jag kommer igen!

Kommentarer
Postat av: camilla

kära hjärtanes. gått och fått urinvägsinfektion och allt. Tkr du ska börja på det där sjuka huset och reda upp saker och ting alexandra. Det behövs! ;) vad käkar du då? selexid? hoppas du mår bättre snart :)

2010-10-16 @ 12:01:30
URL: http://camillasundqvist.blogg.se/
Postat av: Anna

uh, vännen då! det där lät inte kul. jag hoppas det blir bättre för dig snart :( annars får jag komma hem och pyssla om dig lite :) puss!

2010-10-17 @ 10:04:53
URL: http://annasofiajonsson.com
Postat av: Sofia

Tack hjärtat!

KRYA PÅ DIG SOM ATTAN!! <3

2010-10-18 @ 16:10:48
URL: http://sasinsofia.blogspot.com
Postat av: sandra

jaha du, precis så var det för mig också, fick en extrem smärta i nedra delen av magen och åkte på en akuttid till gyn eftersom de trpdde att det kunde vara något i stil med utomkvedshavandeskap. Mina prover visade inte heller något avvikande...mer än en enveten UVI, Shit happens :P Krya på dig gumman

2010-10-21 @ 21:09:28
URL: http://sandragunnarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0